söndag 4 november 2007

Låt leoparden vara kvar i leoparden

Söndagen går mot kväll. Det har varit en mer än härlig helg. Fint väder till och med.
Nu börjar man ladda mot ny vecka.
I fredags var det halvdag på jobbet och jag hann få lite nya grejer. Sydsvenskan är grymma på att ösa över oss med ny teknik.
Tack vare Leif Å tror jag. Tack Leif.
Men ofta känns det som att tekniken och alla plug-ins och program och annat tar överhanden. Tiden går och man producerar grejer och så säger någon:
-Jaha, kör du med den där gamla..
Då vet man att snart är det dags med en inlämning och så funkar inget på några dagar.
Nu har jag åtminstone fått Mac OS Leopard, Photoshop CS3 och iLife 08.
Mycket nytt och en del märker man inte ens vad som är utbytt.
Får sätta mig in i allt och lägga alla plug-ins och sånt rätt, nu till veckan.
Just nu känns det lite stressigt det hela.
Hemsidan börjar ta form men nu är det min domängrej som strular.
Som sagt, det ska fyllas i rätt och det ska betalas hit och dit ,man blir trött på sånt där.
Får se om det släpper, annars byter jag nog. Min vän, Jonas Lindkvist har lotsat mig lite men trots att han sa att jag skulle göra på ett sätt så lyckades jag få på ett annat, mot min vilja. Hur märligt som helst.
Energi är det allt det här. Frågan är om det är på sånt man ska lägga det.
Nu ska det funka och sen får fokus ligga på annat. Imorgon är det jobb igen.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Väntar med spänning på hemsidan.
Var har du placerat den?

Mattias Johansson sa...

Kul att du börjar få fart på hemsidan. Själv jobbar jag på som tusan för att få min färdig, EVIGHETSJOBB, särskilt då man inte har bilder i samma klass som er andra...Jag har gett mig in i bloggträsket jag också. På engelska av någon anledning, kanske terapi, eller bara språklära...

/mattias johansson, kalmar

Anonym sa...

Hej Mattias
Vad roligt, du håller också på med egen sida alltså. Jag vill veta när man kan kolla, okej?
Blogg, vad heter din, var hittar jag den?
Må gott
/ LD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden