söndag 25 november 2007

Nu börjar helgen


Har kommit hem efter en jobbarhelg. Nu är jag ledig och det blir ju som min lilla helg nu istället för lördag/söndag.
Det är rätt skönt. I helgen var "Idol" gäster på ett varuhus i Trelleborg. Där stod 100-tals småflickor och skrek.
Ganska sjukt kan man tycka. Säkerhetsvakterna jobbade som om det var Rolling Stones som kommit till stan. Dom ville helst inte att man stod framme vid scenen om dom var tvugna att dra upp folk utanför staketet.
- Hallå, flickorna är 10 år här.
Idag var jag på dambasket i Lund. Jag satte mig under korgen med en 24:a men där fick jag inte sitta. Det var för nära.
- Men, alltså i USA brukar det ju...
- Längre ut! På sidan ropade den lilla domaren och sprang iväg.
Det kanske är lättare ibland med Stones och NBA? Lite fånigt kan det kännas.
Annars är jag nöjd som bara den rent yrkesmässigt. Mina duktiga kollegor lär en nya grejer hela tiden. Frennesson har visat mig hur man jobbar bättre med raw-filerna. Leif Å har visat mig hur man jobbar effektivare i flödet. Det gör mig glad sånt där.
Lätt! ska det vara.
Nu ska jag njuta ledigt ett tag. Må väl.
Ett litet kort bildspel från idol klippte jag ihop i all hast på lördagen, du ser det här.

2 kommentarer:

cjl sa...

Vet du vilken programvara ni använder på sydsv. för att bygga bildspel med ljud?

cjl sa...

Nåväl, eftersom du inte själv svarar så kommer svaret här ;)

Soundslides.
http://www.soundslides.com/

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden