lördag 8 mars 2008

Jävla skitjury!


Foto: Karl Melander
Min kompis Kalle tog Årets Bild! Åhh vad roligt för honom, jag blir glad.
Jonas plockade hem förstapriset i sportklassen och Tobbe fick ett andra pris för sina fina renar i naturklassen som är ny.
Mina kollegor på Sydsvenskan tog hem allting. Ett första pris till Thomas, ett andrapris till Åsa och ett tredjepris till Brunte.
Roligt, roligt.
Mycket var bra tycker jag i tävlingen och en del blir man ju förvånad över.
Men så är det ju i den här världen.
Se bilderna här.
Min kollega Bävman tyckte det var så mycket amerikaner med i juryn.
- Vi är ju bättre och ligger längre fram än dom så varför ska dom komma och bedömma våra bilder, sa han.
Han har nog rätt.
Dagen och kvällen rusade fram som vanligt. Man hinner inte snacka med alla man vill och så är kvällen över.
Men det är roligt ändå.
Tyvärr missade jag Cole idag för jag var tvungen att flyga hem.
I morgon väntar morgonflyget till Aten. Då får man försöka ta vara på den inspiration man har i sig och göra något bra av det.
Jag rapporterar från resan.
Vilket jobb Jonas Lemberg och hans kollegor lagt ner för att höja tävlingen så mycket. Riktigt kul och prisutdelningen känns som ren underhållning och spänning, Han var bra, den där prisutdelaren också.
Man kan se det här om du missade det i TV.
Jag kom över min kostymångest och tog min gamla kilt.
En minnesvärd kväll och GRATTIS till alla pristagare. Och till ÅB-gänget som sagt. Jag hoppas ni kan andas ut nu.
Ryktet säger att Lemberg hoppar av nu och det är synd men vi får se hur det ser ut nästa år.
Det man vet är att när inbjudan kommer i december blir man lika förvånad som alltid.
- Va!? Årets Bild, är det redan dags och shit! det ska vara inne redan den 3 januari!
Nu ska jag packa ner mina grejer inför morgondagen.
Här kan man läsa mer om Årets bild.
och här
och här
och här
och här
och här

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, visst var juryn mycket bättre förra året :-)

Du såg cool ut med kilt på Segeholms blogg!

Vet inte om jag håller med om att svenska fotografer ligger så mycket före amerikanska. Kan iof hålla med om att det kanske är lite för många utländska jurymedlemmar. Tycker dock att det kan vara bra att ha några. Kanske 50-50? (vilket väl inte går eftersom antalet är ojämnt, men något åt det hållet)

Lars D sa...

Javisst var dom det, haha
Tack, jag fick ta det svarta jag hade.
Upptill vill säga.
Juryn borde ner till 3 istället för 5.
Tycker jag.
Sköt om dig Thomas.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden