onsdag 26 mars 2008

Nörd? Javisst!


Nu är det mesta packat inför min resa till Indien. Jag hittade en bok om Capa. Det blir perfekt för en nörd på flyget.
iPoden är laddad med 185 podcastar och med musik såklart.
Det finns filmer i datorn. Jag har bestämt mig för att resa lätt.
Har fått låna en 5D av min vän på jobbet Leif Å Andersson
så jag har 2 st med.
Några gluggar och min ljudmaskin. Det får räcka.
Avfärd hemifrån imorgon bitti 07:00
Avfärd från Kastrup 09:05
Landar i Wien 10:45 och byter terminal och flyger vidare till New Delhi klockan 11:55
Landar i Delhi klockan 23:45
Mikael som jag ska jobba med hämtar mig.
Lyxigt, jag vet.
Fredagen kollar vi runt i Delhi.
Fest på kvällen.
Lördagen åker vi till Jaipur.
Söndagen stannar vi i Delhi.
Måndagen flyger vi till Bombay på morgonen.
Stannar till på onsdag då vi tar natttåg
till Bhopal där vi är till på lördag.
"Hemma" igen i Delhi på lördagen alltså.
Nästa lördag vill säga.
Då vet ni var ni har mig och glömmer jag själv kan jag kolla på min egen blogg, haha.
Ska försöka att rapportera längs vägen och visa bilder.
Det var ju därför den här bloggen egentligen kom till.
Mys så länge. Själv vet jag inte hur jag ska få flygtiden att räcka till, till alla mina podcastar.
Ja, jag har tagit med alcogel, ficklampa, hårddiskar, minneskort, telefon och mina nyköpta t-shirts.
Hörs!

4 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

Du har det gött du!
När du kommer hem får du maila mig de där ljudtipsen vi pratade om på Året bild. Men ta det lugnt nu och lycka till på resan.
/mattiasj

Anonym sa...

Fast du glömde den där nörd-flaskan man skulle hänga fast i brallorna. F blandar soppor i den - vatten, mjöl, torkad lök och utgånga kryddor.

/M.

Lars D sa...

Jag valde bort den faktiskt men jag saknar den redan.
Liksom er.
/LD

Anonym sa...

I lige måde. Skönt att du är framme.

/M.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden