måndag 14 april 2008

David Guttenfelder/Stanley Greene


Ny vecka, ny måndag.
Helgen har gått i garagets tecken. I plockets. Det är skönt att rensa ut ordentligt.
Sysav är mitt smultronställe i Skåne. Där blir man av med grejer. Man börjar om på något sätt.
Igår söndag så hade Ola Torkelsson 10 sidor om Tchad i Sydsvenskan. Det såg mycket bra ut men det gjorde ju också att mitt reportage från Galaxidi inte kom in. Nu vet jag att det kommer på söndag och då kan jag alltså släppa det även på min hemsida.
Skönt.
Ladda hem söndagsbilagan som pdf och kolla på hans reportage här.
Jag har hittat en sida som presenterar fotografer som på TV. Låt oss kalla det web-TV.
Har kollat in Stanley och David än så länge men det finns fler där till höger. Ni hittar det här.
I morgon har min chef fixat en "date" med Mary Ellen Mark i Lund bara för oss.
Ja, det är lite så vi jobbar på Sydsvenskan.
Jag berättar hur det gick imorgon.
Om du inte sett Robert Henrikssons bildspel från Italien förresten, så gör det här och nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att du skriver en rad eller två om mötet med Mary Ellen Mark.
Spännande kvinna med stor support från hennes man och övriga anställda.
Försök att få en inbjudan till deras kontor/våning/bostad i New York. Lär vara en skön upplevelse av planering, kaos och kreativitet.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden