torsdag 24 april 2008

Gruvor och fotboll


Ikväll var fotbollen igång för mig. Okej, MFF har spelat några matcher nu men det var min första match. För säsongen.
Ringrostig är jag. Kallt är det. Och så är det ju det här med pressrummen.
Det är alltid ett kapitel för sig.
På Malmö stadion sitter vi fotografer i en liten springbana under läktaren kan man säga.
Det drar kallt och det är ett jävla liv där alltid även om kanske bilden signalerar något annat.
Här ska alla förbi, spelare, domare och allt annat löst folk.
Där sitter vi och jobbar och då är det ju roligt att slinka förbi och kolla på bilder så man har ofta någon som flåsar en i nacken.
Ja, ja gnäll, gnäll.
Det finns bredband här men skam vore ju annars 2008.
Jag tror jag ska under en framtid fotografera olika pressrum.
På måndag får ni se det i Helsingborg.
Som jag minns det är det ingen lek.
Nu ska jag sätta på värmen i bilen och köra hem.
I morgon är det fredag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken idé, kanske dags att regga pressrum.se och lägga upp en bildblogg över landets pressrum. Som du säger skiftande upplevelser men det kanske blir bättre om dom kommer ut i offentligheten. Direkt action e-style.

Tack för inspirerande läsning.

Chris

Lars D sa...

Tack Chris.

Är du ironisk nu? haha..
Vi får se vad det landar, nu får man fortsätta plåta när man egentligen är "klar" alltså.
Hoppas att det är bra med dig.

/ LarsD

Anonym sa...

Hej Igen!

Jo jag var lite ironisk i början, men ju mer jag tänker på det ju roligare hade det varit. Det är ju verkligen stor variation på ställena man sitter och jobbar, allt från kalla golv och 3G uppkoppling till riktigt bekväma platser men tilltugg.

Vad gäller den sista biten var jag inte alls ironisk. Din blogg är verkligen inspirerande läsning. Minst ett besök om dagen förtjänar både den och jag.

Lev väl
Chris

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden