torsdag 10 april 2008

Hemma igen


Nej, jag kunde inte riktigt hålla mig ifrån bloggen när jag nu kommit hem.
Nu är det klart! New Delhi är världens jobbigaste flygplats. Jag trodde under kriget i Sarajevo att den var den värsta.
Dom hade ju ändå ett krig att skylla på.
Jag åkte 4 timmar innan avgång. Nätt och jämt känns det som att jag hann med.
Indien har ett duktigt kommunistisk sätt att sköta arbetssituationer på. Alla ska ha jobb och då måste dom ha något att göra.
Kö in till terminalen. Kö till incheckning och det är väl inte så konstigt kanske. Jag stod och snackade med en skön tibetanmunk.
Han gillade livet. Härligt.
När det var klart var jag helnöjd. Det hade bara tagit 1 timme och 15 minuter. Men det var ju då det började!
Immigrationskö för att lämna landet!?
Någon timme där och sen var det säkerhetskontroll.
Roligast är när man kommer till gaten och ska passera tre biljettkontroller innan man kommer ombord.
Jag somnade som en stock och sov hela vägen till Wien. Bredvid mig satt en man med kavaj och mössa på hela vägen.
Han hade hår i öronen.
Munken satt i business class.
Nu är jag hemma och ska snart gå och hämta mina tjejer. Underbart!
Bilden är från Guna, som det kommer ett reportage från snart, i en tidning nära dig.
Jag har bott så himla bra hemma hos M&S så det är inte sant.
Tack så mycket, ni är bäst. Hoppas att ni hittar något härligt nu till helgen.
Och grattis på bröllopsdagen!

1 kommentar:

Sofia Holmdahl sa...

Det var viktigt att han hade hår i öronen eller?

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden