torsdag 1 maj 2008

en ganska stor portion beklagan


Vaknar tidigt.
Packar ihop mina grejer, tjejernas grejer och lämnar in damerna till grannen.
Sticker iväg i ösregnet.
Servon på bilen går trögt.
Punktering.
Har en bil till men nyckeln är i Berlin.
Lånar andra grannens bil (tack för alla grannar)
Sticker till jobbet och bara lämnar upp datorn.
Sticker på ungdomsturnering i Bjärred.
Glömmer kamerorna på jobbet.
Tillbaka.
Soppalampan har lyst sedan jag åkte.
Hinner nästan fram till bensinstationen.
Regnet fortsätter.
Bra fotboll.
12 åringar.
Chefen ringer.
Ett jobb till på akuten.
Fastnar i demonstrationen som jag sen ska fotografera.
Väntar.
Plåtar killen på akuten.
Tillbaka till tåget.
Lars Ohly och fortsatt regn.
PP som jobbar en del för oss undrar varför jag är där.
Varför ska jag plåta detta? (undrar han)
Ja, jag vet inte, ligger det någon prestige i det eller vad?
Vidare till folkets park.
Fortsatt regn.
Nytt tåg, samma flaggor.
Hem och hämtar tjejerna.
Jobbar med bilder vid datorn på köksbordet.
Lämnar.
Kollar nätet.
Nej, mobilbilder av PP.
Ser inte bra ut.
Riktigt illa.
Måste maila nätredaktionen.
Gör det.
Vädret spricker upp och livet vänder sakta.
Fixar en god kyckling gryta.
Badar barnen. Diskar undan.
Spacklar lite i hallen.
Kollar mailen.
Nu är jag ledig tills på måndag.
Men får se hur mycket jag ändå fixar med Indien.
En hel del tror jag själv.
Förberedelser för en kort föreläsning på måndag.
På måndag är det dessutom PFK,s styrelsemöte.
Jag har kallat, haha.
Måste förbereda några grejer till det.
Beställa mackor och fixa ett rum.
Tisdag ska jag få en brandutbildning vad det nu innebär
innan jag flyger upp till Stockholm för ett snabbt möte där.
Hem onsdag igen.
Jobbar torsdag.
Åker till Peking på fredag.
Lutar mig tillbaka på flyget och inser att nu har du inget att göra ett tag.
Njut flyget.
Ta en gin om inte annat.
Jag såg plakat idag med "ge fan i herr gårman".
Då har man tagit ställning i alla fall.
Härligt.
Nu vill jag i all beklagan bara önska en god helg.

3 kommentarer:

Pollyester sa...

Jag såg plakat idag med "ge fan i herr gårman".

Det gjorde minsann jag också. Tyckte det var lite roligt och tog en bild på det.

Halkade in här genom Martin Gustavssons blogg av en slump. Tror banne mig jag lägger dig som permanent länk i min egen blogg.

När inspirationen tryter är det skoj att se andra bli tvingade att jobba ;-)

Keep up the good work!

Anonym sa...

"Nyckeln i Berlin" sitter och laddar för en dag pa stan. Kastanienalle upp och sedan ner mot en bra bokhandel pa Friedrichstrasse, är planen. Kanske fotogalleriet pa Linienstrasse och definitivt Kässpätzle och grosses Pils pa Rathaus.

Teater med pretentiöst "Publikumgespräch" i kväll. Hihi.

Njut fredag och ledigt.

Spacklat i hallen?!

/M.

Mattias Johansson sa...

Ha ha, det här var rolig läsning!
Låter precis som jag...jag har alltid sådant oflyt. Allt på samma dag!?
Kul att inte vara ensam. Jag åkte fem mil ut i skogen på slingriga grusvägar för att plåta en EM-skytt (tror jag det var) och glömde kameran på redaktionen. Dom skrattade gott när jag en timma senare åter vred upp hjulen på uppfarten. Hmf. Men vi surar inte ihop vi inte...

Ha det gott Lars!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden