lördag 10 maj 2008

Malmö-Peking


Jag har landat efter en lång resa. Peking nu.
Det är ganska varmt och det är strul nere i receptionen med mitt pass.
- Är det ett vanligt pass, sir?
- Eller är det ett temporärt, eller vad för sorts pass är det, frågar dom i telefonen.
Dom har ringt 3 gånger nu.
Snart har jag nog någon som spanar på mig tror jag.
Min förkylning jag drog på mig innan jag åkte gjorde sig duktigt påmind på planet.
Jag satt bra på 23F. Gott om plats och ledig stol bredvid.
Checkade in på morgonen via datorn. Bra sätt tycker jag.
Men det kändes i bihålorna som sagt.
Nu ska jag vänta på Ola som ska komma hit och så ska vi ut och rumla i natt i Peking.
Jag tror jag måste ha mig en stödvila innan dess.
Nätet här på hotellet är segt som bara den. Rummen är okej och här ska jag bo under OS också.
Vi får se vad det får för betyg innan hemgång.
Det är ganska nära till olympic village i alla fall.
Nej, jag känner att mina ord inte flyter på som dom ska.
Jag återkommer när jag har något jag vill berätta om, nu lägger jag mig ett tag på min hårda säng och stänger ögonen ett tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du är framme. Hoppas förkylningen ger sig. Var rädd om dig!
Kram från mor

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden