torsdag 3 juli 2008

Sverige är väl ett bottenlag i fotboll ändå?


Foto: Roland Bengtsson/HD
Som sportfotograf känns det alltid lite konstigt att inte vara på plats när det händer stora sportgrejer.
Men det är också skönt att inte vara på plats. Det där svenska landslaget har jag inte mycket till övers för så det var i år skönt att inte vara på plats. Jag har sett ruggigt lite av det som spelats och det har inte stört mig.
Kolla Roland Bengtssons bildspel från EM här.
Kolla ett av Kicki Nilssons här.
Kolla ett av Hussein, min kollega på Sydsvenskan här.
Bra jobbat, hoppas att ni njuter ledigt nu.
Själv har jag varit borta i nästan tre veckor och har varit utan dator.
Jag har kopplat ur mig så att säga. Skönt men också lite stressande. Det är dumt med datorer när det blir stressande.
Nu är jag hemma en sväng och skriver av mig lite. Jag har surfat runt och det har inte hänt så där jättemycket vad jag kan se.
Espen på VG i Norge har varit i Kina. Kolla hans bildspel här. (klicka dig fram under multimedia)
Tycker ni det stämmer att man ser mer och mer "gautisk oskärpa" i bilder?
Det blir snyggt men är det helt korrekt?
Nej, nu ska jag vara ledig lite till.

1 kommentar:

Anonym sa...

Synd att det var så dålig komprimering på Espens bildspel, för det var fantastiskt! Jag märke mest av en del dodge/burn och att han hade sänkt mättnaden väldigt mycket.

Mvh

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden