onsdag 16 juli 2008

Under ytan


Den här bilden tog jag under SM i friidrott i Sollentuna. Jag hade en liten påse med kameran i och låg bredvid vattengraven och höll ner mina händer. Senare vann jag första pris i Årets Bild med bilden och Donald Mirelle satt i juryn.
Nu ligger det en film om hur han jobbar under vatten på sportsshooters hemsida. Se den här.
Han jobbar med ganska dyra "burkar" men det är ju ändå roligt att se såklart.
Sportsshooter i USA arrangerar alltid många seminarium och nu har dom också lagt ut filmer om ljussättning.
Se en av filmerna här och en annan här.
Det är kul med bilder under vattnet men ibland tror jag det är roligare med bilder på dom som tar bilderna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag tittade på DN-galan ikväll och banne mig, låg det inte en fotograf vid vattenhindret och tryckte ner en påse under under vattnet. Har du royalty på din bild? Hoppas semestern är skön!

Claes Thureson

Lars D sa...

Hej Claes
Jaha, haha vad roligt.
Tyvärr har jag ingen royalty eller patent på den. Jag tror dock jag vet vem det är, så jag ska ringa honom och fråga om den blev bra.
Sista helgen nu och sen jobb på måndag.
Hoppas att det är bra med er.
/ LarsD

Anonym sa...

Helt underbar bild!
Var det en vanlig påse eller en sådan special undervattenspåse?

/Jaroslaw

Anonym sa...

Hej Jaroslaw

Det var en speciell fotoundervattenspåse som heter Ewa-marine.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden