måndag 11 augusti 2008

Dom tomma stegen


"Att känna frånvaro är att vara mycket nära"
Det är rätt ensamt på ett sommar-OS. Eller ensamt, det är ju hur mycket folk som helst men man går i sin egen bubbla liksom.
Så stöter man på någon svensk kollega och säger hej och så kanske man ses nästa dag igen.
Bussen iväg med iPoden i öronen. På vinter-OS brukar man mer sitta och mysa på MPC och kolla bilder och snacka.
Här går man mest själv som sagt.
Matsalen här på presscentrat (mpc) är ju bara för grymt. Igår åt jag kinesisk mat och drack en cola och jag betalade 13 kronor.
Idag så lyxade jag till det och la till en Pekinganka och då sprang det iväg på hela 27 kr.
Jag har uppdaterat min hemsida med dagens bild.
Annars har jag inget att förmedla riktigt. I morse när jag skulle in på simningen sprang jag mer eller mindre på George W Bush som kom farande med 28 andra fordon på väg in genom VIP entrén.
Min kamrat Jonas Lindkvist var på cyklingen igår (jag missade det).
Det regnade något överjävligt och idag har han den stackaren yrat runt i Peking för att laga två hus och ett objektiv.
Dom har tydligen gått sönder så styggt att dom inte fixar det här på MPC.
- Timmar i taxi, sa han och stack hem ganska tidigt.
I morgon så ska han och jag på samma grej vilket blir roligt.
Då finns det nog tid till snack & skratt.
Nu slår jag igen locket här och tar mig en tidig kväll.
Bussen 07:20 i morgon nämligen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

För att verka avspänd och helt tillfreds kan man gnola tiddeli-pom några gånger på ett vad-ska-vi-göra-nu-då-sätt.

Nalle Puh


Du tar bra bilder på dedäringa sportfolket.
Brunte

Lars D sa...

Tack kompis!

Anonym sa...

Rösten till dina bildspel

dum fråga är det din?
På någon vänster får jag inte riktigt ihopa bilden av dig med den dialekten

/Undrar Who

Anonym sa...

Och ingen tråkig dialekt heller!
Tänk att både ha berättarröst och bildseende. På samma gång.

Heja Lars!

/Wallinskan

Lars D sa...

Hej who
Ja, det är min röst öven om den är lite trött och inträngd bland massa skåp här på MPC.
Hej Wallinskan
Tack, vad gullig du är.
gnällbältet! gnällbältet! gnällbältet!
/ LarsD

Anonym sa...

Men... Brukar du inte säg att gnället hör hemma i Eskilstuna och Örebro och liksom girar runt Västerås??!!

/M

Lars D sa...

Hahaha, jo du har rätt.
Söder om Mälaren är det. Där kan det stanna....
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden