söndag 10 augusti 2008

Hum hum hum från Humlegården


Söndag och idag kom regnet till Peking. Min första regndag under OS.
Det känns lite konstigt, här ska det vara snygga skuggor och sol.
Hela tiden. Inte regn och rusk.
Vi hade bestämt att göra ett jobb om beachvolleyboll, mitt i Peking utan strand.
Nu har ju den sporten en viss förkärlek att bli lite porrig sådär så vi sa att vi skulle hålla oss undan det.
MEN.
Det stora MENET!
Hur skulle det kunna vara möjligt?
Hela sporten bygger ju på naket,sex och strandraggeri.
Det går inte att hålla sig undan den biten eftersom dom spelar mer eller mindre nakna.
Porrboll kan man kalla det även om det kanske är att gå lite väl långt. Om man inte är väldigt pryd då vill säga...
Som om inte det skulle räcka så har dom hyrt in några "glädjeflickor" som ska få igång publiken.
Se ett bildspel jag gjort här.
Vi struntade i cyklingen. I Aten vet jag inte hur många timmar jag la på den där cykeln och så kom Susanne på 48:e plats. Mycket, mycket tid för ingenting. Vi la ner det med andra ord.
Nu ser man på TV att Sverige har tagit sitt första silver av en tjej ingen visste var med i truppen ens.
Igår lördag blev det en lång dag för 4 spalt i tidningen.
Jag tror jag var igång i 15 timmar. För 4 spalt!
Handbollen kom det inte in nåt på. Jag hade plåtat fel gumma och grejen som sådan blev en "tarm" kallar vi det i tidningsspråk. Så är det när man är på OS. Man missar saker och ibland kanske man står rätt. Eller är på rätt plats.
Alltid en bra start, bara det.

2 kommentarer:

jaroslaw sa...

Det är väl så det skall vara, helt underbart för henne och för Sverige, vi behöver skrällar. Kommer du att fotografera BMX något?

Lars D sa...

Hej Jaroslaw

Jag hoppas det.

/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden