torsdag 21 augusti 2008

Jag är inte arg


I morse när jag drog upp gardinerna vräkte det ner.
Jag tror aldrig jag har sett en sån svart himmel.
Kineserna menar allvar när det regnar. Det blir sjöar på gatorna.
Jag var på pingpong på morgonen. Det är en rolig historia vi gjorde där tycker jag.
Den ska publiceras i fredagens tidning så vi snackar inte om det nu...
Ofta känns det som att det mesta går om och om igen på ett OS.
Ja, kanske överhuvudtaget förresten. Detta är ju mitt sjätte OS och jag tycker att man känner igen grejerna hela tiden.
Inga nya bilder direkt. Nya ansikten bara och så är det dom där ringarna.
Om och om igen.
Det finns byråer och fotografer som verkar snöat in på dom där ringarna på varenda bild som tas.

Okej, OS är rent och snyggt det är ju inte det, men man kan ju låta det vara rent och snyggt också.
Ja, ja...
Om man kommer från en liten tidning i södra Sverige som jag gör så har man det inte så lätt att komma till på dom bästa platserna.
På friidrott så är man mer eller mindre chanslös på att komma in på innerplan vilket ju gör det lite svårt att komma riktigt nära.
Man kan söka om en så kallad innerplansväst så att man får komma in. Det kan handla om ett hopp kanske.
Ansökan ska lämnas in minst 24 timmar innan. Jag har varit bort och gjort det inför längdhoppet i morgon.
Jag gjorde det till min vän Jonas också vilket gör att jag har ännu mindra chans eftersom han jobbar på DN som är en större tidning.
Tji får jag med andra ord.
Men man kan försöka. Jag skulle helst gå upp på en så kallad "catwalk" som är ovanför alltihopa. Högst upp i taket och plåta Klüfts hopp rakt uppifrån.
OM, jag säger OM man ska få det, skulle man sagt till 2 dagar innan OS började, vara kines, ha två syskon och gjort militärtjänsten. Plus lite till. Inte så lätt alltså.
Jag lägger ner det.
På vägen hem kunde jag inte hålla mig från konstsimmet.
Otroligt sjuk sport. Eller sjuk, det är bara så annorlunda.
Lagen tränade idag och på botten låg byråerna och monterade sina kameror.
Donald Mirelle som satt i juryn för ÅB var nere med tuber. (det är inte han på bilden)
Jag ska maila min chef. Vi måste ha tuber och undervattensburkar.
Tävlingen börjar i morgon kväll.
Dom satt sina kameror mer än 24 timmar innan tävlingen och dom har både rätt antal syskon, glasögon, cabriolet och springer minst en mil i veckan. Det var tydligen kriterierna för just den bilden.
Typ alltså.
Nu väntar jag på Wissman och det gör jag med en film på datorn.
Kan inget annat, vill inget annat.
Se en sån där snurrbild från 100 metersfinalen här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bob Hund

Säger Whippet Bertil i Hjärup
Woff

Lars D sa...

Wow!
Va snabb du va.
Rätt!

Jag tror jag provar en ny nu då, så får vi se vemsom vinner denna gången.

/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden