fredag 15 augusti 2008

Med bussen från stan


Idag blev det, låt oss säga en mellandag på något sätt.
Klockan är strax efter midnatt och jag kom hit vid 08:00 sådär.
Lång dag men inget riktigt ändå.
I morgon är det brottning och tennisfinal.
Klüft som hoppade av sjukampen hoppade tresteg.
När vi stod där och väntade mellan hoppen så dök David Burnett upp och efter ett tag fick han en stor insekt på kroppen.
- Din lilla stackare, snart är du mat, sa han och skrattade.
Han vandrar runt med sin Speedgraphic tror jag det heter.
Coolt!
Det vimlar av fotokändisar här.

Jag har lagt in dagens bild på min hemsida. Den går kanske inte så mycket i sportens värld men det får gå ändå idag.
Nej, nu pallar jag inte mer. Måste hem och sova.
Bums!
Hörs imorgon.

2 kommentarer:

Tommy Lund sa...

Hej Lars.

Jättekul att läsa din blogg nu när du är i Bejing. Hittade den via reportaget om dig i Kamera och Bild och har kollat in den i princip varje dag efter det.

Kul att få vara på plats antar jag och du har jätte mycket bra och inspirerande bilder. Gillade ditt bildspel om beachvolleyboll, det var minst sagt upplysande. :) Sedan måste jag säga att din bild på vår unga fäktningstjej med gallret för ansiktet var riktigt super. Hur långt ifrån sitter du där och vad använde du för objektiv?

Tommy "Sportdåren" Lund

Lars D sa...

Hej Tommy
Tack, vad roligt att du är med på bloggen.
På just fäktningen kommer man ganska nära.
Bilden med gallret så har jag använt en 500mm.
Mest just nu under OS så använder jag en 24-70mm, 70-200mm (som jag inte alls gillar) och 500 mm.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden