fredag 8 augusti 2008

Sagan om en fantasi


Shit! Vilken dag det blev.
Nu är OS igång och det känns skönt tycker jag. Nu kan vi börja jobba.
Jag fick en biljett till invigningen och tog den. Det är ett fasligt spektakel det där.
Busse in och sen säkerhet, säkerhet.
Sen börjar den stora väntan. Väntan, väntan.
Jag satt bredvid en känd skådespelerska från Hollywood.
Bara en sån sak. Framför mig satt Sport illustrated med någon specialkamera.
Klockan är nu 02:50 och jag har skickat färdigt det som ska skickas.
Klockan 09:00 går bussen mot den första OS dagen.
Lång kommer den att bli.
Bussen 09:00 som sagt och så börjar simningen 21:20 på kvällen.
Kanske får jag chansen att formulera mig lite bättre under dagen.
Jag har passat på att ge mig lite mer jobb genom "dagens bild" på min hemsida.
Gå in och kolla här.
Men jag ser redan att jag måste göra om lite, det blev inte snyggt, men det gör jag i morgon tror jag.
NU, är det verkligen tid att sova.
natti-natti

Foto: Daniel Nilsson/Bildbyrån

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken känd skådespelerska?

/M

Norlén sa...

Har bara hunnit skumma reportaget om dig i Kamera&Bild som landade i brevlådan i dag. Men hittils ser det väldigt intressant ut. Har följt din blogg ganska länge, så det var kul att se reportaget. Många bilder att inspireras av!

Lyxmannen sa...

Bussen 09.00 men simtävlingarna 21.20 ? Går det inga fler bussar?

Lars D sa...

Hej Matte.
Det går bussar hela tiden och överallt. Det svår är att hålla reda på dom. Tanken var att jag skulle hinna med handboll och boxning också, innan simningen.

Hej Norlén
Vad roligt att du säger hej och att du håller koll på mig:)
Tack förresten.

/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden