onsdag 8 oktober 2008

Blå himmel


När jag började fotografera i Västerås, min hemstad för massor med år sedan så träffade jag några killar på flygklubben i stan.
Dom hoppade fallskärm och började smått fotografera med kameror på hjälmarna.
Det där utvecklade sig till en specialare för dom och igår så spelades det in en turkisk storfilm i Malmö.
Peter var inhyrd och driver än idag bluesky som det alltså mynnade ut i.
Han åker jorden runt och filmar och plåtar från helikoptrar, till långfilmer och reklam.
Han hittade sin grej och det var roligt att se. Kameran sitter i den där stora grå "badbollen" och så styr han den inne från cockpit. Dom här var också på plats men jag fattade aldrig om dom jobbade ihop eller hur det var. Nästa grej var en Beckfilm i Stockholmstrakten.
Fotografi är så mycket. Så mycket olika grejer.
Kul är det också.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden