fredag 24 oktober 2008

Kalmar-Malmö


Jag är hemma från Kalmar.
Det var intensivt och man blir trött på ett glatt sätt.
Peter Claesson är som en bomullsdeg som man vaggas in i på ett fint och härligt sätt.
Jag har aldrig hört ett ont ord om karl,n och varför skulle jag?
Vilken värme och glädje. Vilken inspiration.
Idag innan vi skildes åt allihop så visade han några pärlor från sitt arkiv och jag tror att alla åkte därifrån med en varm och fin känsla i kroppen. En inspiration som förhoppningsvis hänger kvar ett tag.
Jag blev som i ett rus fyllt av allt det roliga med fotografi.
Tack, Peter.
På onsdagskvällen såg vi filmen "närvarande" med Georg Oddner och han är, eller nu får man tyvärr säga var, ju unik på många sätt. Vilken man, vilken glädje för fotografiet.
Vilka citat han ger Troell som gjort filmen hela tiden.
Jag ska återkomma med några, jag lovar.
Själv visade jag också bilder och snackade om ljud&bild och en del tyckte nog att det var kul och några tyckte nog det var svårt och onödigt kanske. Det var journalister från latinamerika där och jag var inne hos dom också och visade hur jag jobbar.
Vid frågestunden hade alla frågor och allt var på spanska.
Utom det jag sa vill säga.
Nu går ju tiden mer och mer mot helg så jag önskar er alla en skön sån.
Jag ska stämpla in i morgon lördag och jobba båda helgdagarna.
Det hade inte jesus gillat om han hade funnits...
Ha en skön helg allihop.
Min kollega IDK har blivit farfar, han mailar att allt är bra och han ser glad ut i raderna.
Grattis kompis!

Foto: Peter Claesson

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Lars !

Tack för dina dagar på FOJO i Kalmar. Alltid lika inspirerande och trivsamt att ta del av Dina bilder.
Även ett stort tack till kursledaren Peter Claesson, som är en god inspiratör och mysfarbror. En riktigt lyckad vecka, för oss som hade möjligheten att få vara med.
Ha en trevlig helg !

Anonym sa...

Instämmer med Jörgen i alla delar!

Är så fylld av inspiration att jag redan längtar till morgondagens jobb!

TokTack till både dig och Peter!

Lars D sa...

Hej på er.
Tack, vad snälla ni är.
Jag är på jobbet nu och ska ta tag i verkligheten och är rätt inspirerad själv och ska ut på travbanan och montera lite kameror men så märker jag att "brunte" som jag lånat ut mina monteringsgrejer inte lämnat tillbaka dom. Jag blir galen!
Ja, ja jag får tänka om.
Ha en skön helg.
/ LarsD

Anonym sa...

Hej Lasse!
Tack för några mycket inspirerande dagar i Kalmar. Nu har jag massor av nya idéer. Och tack Peter Claesson. Superbra kurs!
Trevlig helg!
Number five...

Anonym sa...

Hej.
Sitter nu på jobbet och ska kopiera lite av lördagsförmiddagens "knäck". Jag gjorde bara fyra på cirka 2,5 timma...
Stort tack till Peter och dig Lars för massor ny inspiration!!!
"Görtack" säger östgöten.

Anonym sa...

Hej.
Sitter nu på jobbet och ska kopiera lite av lördagsförmiddagens "knäck". Jag gjorde bara fyra på cirka 2,5 timma...
Stort tack till Peter och dig Lars för massor ny inspiration!!!
"Görtack" säger östgöten.
/Anders E, MT

Lars D sa...

Hej Christine
Tack, vad snällt av dig. Jag ska i lugn och ro spana in din hemsida och så mailar jag.
Dessutom finns det lite annat jag ska maila till er alla, det kommer under veckan.
Hej östgöten.
Vad roligt, kör hårt!
Jag ligger i lä. Jag gjorde tre jobb på 6 timmar igår, tryckte i mig en kebab och åkte hem ännu mer trött än vad jag var innan jag kom dit så att säga.
Hej Anders
Hoppas att din kväll blev bra och att du fick mailet med ditt bildspel.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden