onsdag 29 oktober 2008

Kitos


Sommaren 2007 var jag och Ulf, en reporter på tidningen i Finland på tangofestival.
Ulf har en förkärlek för dans och såg fram emot att få testa sina tangokunskaper.
Vi checkade in i en lägenhet som vi hyrt över helgen.
Ulf fick mammans rum och jag tog 8 åringens med fina häst och popstjärnebilder på väggarna.
Sen cyklade vi ner till festivalområdet.
Det stod en man mot ett träd och spydde och klockan var bara 18:00 sådär.
Han bar skinnväst och håret var slickat bakåt.
Vi fnissade lite åt honom och jag frågade Ulf om han skulle dansa men han skulle vänta lite.
Efter en kortare promenad i festivalområdet så kom vi tillbaka till den stora tangoscenen och då ser vi skinnpajen som flyter fram på gatan med en, låt oss kalla henne för en finare dam.
Där stod vi på trottoaren och gapade och jag tror det redan var där som Ulf bestämde sig för att det blir ingen tango under den här helgen.
Vilket det heller inte blev för honom.
Finnarna kan det här och det går liksom inte att komma med någon kvällskurs man gick på för 15 år sen.
Typ.

Men det var en rolig helg och jag plåtade mycket och jag hade en lättare utrustning med mig vilket var så skönt.
Den var inte i vägen och jag hade fått en blixt av Leif Å som jag tänkte jag skulle använda till hela jobbet.
Det var svårt som bara den för jag gillar inte blixtljus men jag försökte köra med den hela tiden.
Se gärna ett bildspel från det hela här.
Ni kanske har sett att Martin von Krogh som bjöd mig och min kollega Mikael på öl på hans takveranda i New Delhi varit med på TV. Se inslaget här.
Jag får ett mail ifrån Wennman som varit i USA och gjort ännu ett bildspel, det är bra.
Du ser det bums här.
Här är ett till från Wall street.
Många samtal idag. Tobbe ringer och han låter glad, det gläder mig också.
Jonas ringer också och det gläder mig också såklart. Vi snackar fotografi.
Sen ringer Anna Simonsson. Hon är bara så duktig, kolla hennes hemsida här.
I morgon skulle jag gå en kortare kurs men nu har det istället blivit ett spännande jobb som strulat i några veckor kan man säga.
Nu är jag hungrig.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden