söndag 26 oktober 2008

Med en sexåring rätt in på listan


Söndag nu och lördagsjobben rullade på som bara den.
Jag stod i solen på Jägersro med en brinnande harry boy i fickan.
2 rätt av 2 möjliga.
Jag visste, jag bara visste att detta var min lördag. Jag var där för att jobba men skulle också dra hem en storvinst.
Icke.
Så blev det alltså inte.
Snarare stressigt och övertid blev verkligheten.
Idag har jag med mig en 6-åring på jobbet. Hon vidgar min syn och mina tankar.
Även på jobbet alltså.
Vi var på kulturen i Lund i en gammal, gammal kyrka och F som hon heter tyckte det luktade så illa att hon bara var tvungen att hålla för näsan hela tiden.
Dessutom suckade hon så det ekade mellan träbalkarna men det har hon lärt sig nu, att så gör man inte.
Snart ska vi på hockey. F vet inte vad det är men ishockey vet hon vad det är.
Jag ser fram emot matchen och jag lovar, det är den första i livet som jag ser fram emot.

2 kommentarer:

Anonym sa...

F var rätt imponerad av spelarna.
- Dom trillar ju inte en enda gång! sa hon.
Men den där stackars domaren som måste ta i den förmodligen mycket, mycket kalla pucken gör det bästa jobbet.
Klart och betalt!
/ LarsD

Anonym sa...

Det är bara så underbart med våra ungar!
Klart hon hade rätt!

(Nu ska vi (läs: jag) göra bildspel på en grej i tidningen.
-Nu när vi har en kompetent medarbetare på det, sa chefen...
- Hummmmmm, säger jag)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden