onsdag 12 november 2008

Restaurangen prinsen


Huvudstaden är sig lik på många sätt.
Det luktar inte men man vet att det finns där ändå.
Jag har precis suttit av en arbetsdag.
Inga bilder direkt men jag känner mig full av inspiration.
För vad då undrar du?
För livet säger jag.
Tankar, diskussioner, maten och allt där goda som livet för med sig.
Vart vill man komma, vart vill man gå?
Vi hänger med en skådespelerska. Hon ger så mycket av sig själv.
Snacket, tankarna och alla skratten.
Efter allt, hon hade en lång dag jag lovar. 11 timmars jobb och sen oss på en liten restaurang.
Vi började med rå Kobe-biff och sen en räksallad.
Den var värd sitt pris.
Jag somnar gott ikväll.
Man kan nog säga att det börjar för mig imorgon men jag är redan mitt uppe i det tror jag.
Jag fick nya planer. Alltid något.
Yes please!

5 kommentarer:

Mattias Johansson sa...

Sköt om sig!

Lars D sa...

Hej Mattias
Hoppas allt är bra med dig. Jag skulle säga att middagen igår var ett sätt att just sköta om sig.
Yes!
Nu är det tidig morgon och jag vaknade ännu tidigare.
Nu åker den stora jackan på, det kommer bli kallt idag.
Men kul, hoppas jag.

Anonym sa...

Är du kvar i huvudstaden,
Kungen

Lars D sa...

Hej Kungen
Nej, jag är nu hemma igen
/LarsD

Anonym sa...

Har bott i Stockholm 15 år och fortfarande mår jag som bäst när jag åker härifrån.

Joli

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden