tisdag 30 december 2008

ÅB


Nu så börjar det ordna upp sig när det gäller ÅB.
Jag har lite, lite kvar men jag börjar känna lugnet nu.
Nu är koderna borta dessutom. Jag hade 200 koder som jag skulle dela ut till mina kollegor och gjorde titt som tätt.
Ja, ska vi säga hela mellandagarna gick åt till det.
Typ.
Nu har dom tagit bort koderna och man skriver in sin tidning bara.
Allt löser sig med andra ord.
Jag snackade med Jessica idag på telefon. Hon är klar.
Jonas är inte klar ännu och Tobbe vet jag inte riktigt.
Jo just det , han sitter på ett grymt reportage men där hälften av bilderna är tagna i Afrika och hälften i Sverige och då finns det ingen klass för det.
I ÅB alltså, i hans tidning platsar det mer än väl. Förmodligen det bästa VK har gjort i år.
Linus har har haft ett snack idag med Marcus på Moment.
Det är ett evigt snack om ÅB hela tiden.
Oavsett resultatet så är det roligt tycker jag. Kanske rent yrkesmässigt den roligaste perioden under året.
Man lär sig mycket av snacket bara. Mer sånt.
Andrea Bruce på Washington Post vann World press photo för några år sedan.
Nu kan du se hennes senaste här.
Denver post har gjort en grej också som du kan se här.
Idag har vi snackat mycket om det här med reportage till tävlingen.
Hur ska man göra? Hur ska man tänka?
Kanske mina Indien bilder blir ett reportage ändå, men på ett helt annat sätt.
Vi får se.
Hur går det för dig? Är du klar?

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden