fredag 23 januari 2009

Norden

Kommer fram till Nordens fotoskola som den heter.
Den ligger dock på Biskops arnö, fick vi veta.
Elever, lärare, handledare och bildchefer i samma fina lokal.
David Magnusson berättade om hur han jobbar.
Otroligt duktig kille och han var ju senast med på masterclass, du ser mer om det här.
Det är tydligen Pär Lindström som väljer ut kandidater varje år och du kan ju höra av dig till honom om du är sugen.
Efter det var det paneldebatt och det var nog inte mycket att säga om direkt.
Efter det var det dansken Henrik Saxgrens tur att visa och berätta om sina grejer.
- Jag hatar bildjournalister, sa han.
Han rör om ordentligt i tankarna och det är tur det, man går ifrån med tankar och annat.
Efter middagen var det Pieter ten Hoopen. Han lever ett eget liv och hans snack och bilder ger en mycket inspiration.
En kul dag och jag önskar att fler fick uppleva den.
Det var kallt i mitt rum.

4 kommentarer:

johann selles sa...

Det var kallt i ditt rum?
Tänk att vi, elever, MÅSTE orka vara på denna Ö hela första året!!!:)
Tack för din insats i vår paneldebatt.
Mycket givande!

Lars D sa...

Hej Johann
Ja, men det var ingen beklagan direkt, men jag frös när jag vakande.
Men rummet var ju jättefint och era lokaler är ju super men okej, ett år känns kanske lite instängt...
/ LarsD
Tack förresten

Daniel Nilsson sa...

Men vart bodde du då?
Där fanns några rum med drag i fönsterna...
Du hade alltså inte lyxen att bo i barackerna i Beverly Hills?

//D

Lars D sa...

Nej men alltså, det var inte kallt. Det var jag som vaknade frusen men det var säkert 20 grader i rummet. Men jag frös ändå. Förlåt.
Jag bodde i ena flygeln på finhuset och rummet var i mer än toppklass kan jag lova.
Renoverat och jättefint.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden