tisdag 31 mars 2009

Kurs


Ulf Jarevik slår boll på boll rakt ut i ingenstans.
Jag och några kollegor till mig går en chefskurs som vi gjort ett tag nu.
Idag är sista gången. Vår lärare sa att det är första gången hon har ett gäng där ingen spelar golf.
Tydligen så ska man göra det som chef.
Inte på tidning.
Idag fick vi testa hur det går till och solen sken åtminstone på oss.
Efter det läste vi dikter.
Jag fick den här:

I livets villervalla
vi gå på skilda håll.
Vi mötas och vi spela
vår roll.
Vi dölja våra tankar,
vi dölja våra sår
och vårt hjärta som bankar
och slår
Vi haka våra skyltar
var morgon på vår grind
och prata om väder
och vind
I livets villervalla
så nära vi gå
men så fjärran från varandra
ändå
"Nils Ferlin"


Annars är det mycket teambildning ledarskap, gruppen, jobbiga saker, medarbetarprat, pep-talk och allt vad det är.
Gå om du får chansen någongång, jag tror det berikar oss alla.

Rakel och Jonas tränar sina svingar.

Gänget, även om vi saknar Christina och Peter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas ni inte har fått lära er att säga:

"Jag hör vad du säger (och tar det till mig)"

Parentesen är ett valfritt tillägg för särskilda tillfällen.

Snacka om bull!

Min chef säger så. Någon gång när jag känner mig modig eller är full eller både och ska jag fråga vad det betyder.

/M.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden