fredag 6 mars 2009

Walk on


Foto: Nanna Kreutzmann
Vilken fredag! Det var nog den värsta sedan jag bytte jobb.
Ett tag hade jag 22 personer runt mitt bord. Okej, alla ville inte snacka med mig men just att alla bara stod där gjorde det så sjukt att jag var tvungen att räkna alla.
Danskarna har ju delat ut priser idag och det var redan klockan 13 men jag hann inte kolla förrän sent efter jobbet.
Kolla här.
Bilden ovan vann samma klass om jag gjorde i Sverige och det är Nanna Kreutzmann som gjort det.
Grattis också till Lars Krabbe som är en hygglig en på Jyllandsposten som kammade hem Årets Sportbild.

Foto: Lars Krabbe
Varför alla dök upp idag på jobbet är ju för att vi äntligen lanserar vår nya tidning imorgon.
Även nätet blir nytt men där är inte allt klart, det återstår mycket men det blir bättre.
Renare och snyggare.
Personligen känns det skönt att komma över "trösklar" det snackats och planerats för så länge.
Nu vill man gå vidare, göra bra jobb och snygga sidor. Fokusera. Tänka.
Jag skrev ett långt veckobrev idag till mina kollegor så dom sitter i chock tror jag.
Eller så läser dom det inte, haha.
Jag vann vinlotteriet på vår fredagsbön och gav flaskan till Årets naturfotograf Ingemar Dyrlund Kristiansen.
IDK. Kungen.
Han har jobbat i Lund i 24 år och jag har knappt träffat honom under mina 17 år på tidningen.
Nu har han kommit in till oss och det är kul. Det är som att få en ny kompis.
En snäll rackare även om han föredrar Gunnar Wiklund i bandaren.
Vinner jag rött ger jag det till honom och vinner han vitt så får jag det.
En liten deal vi har.
Han höll dessutom i bönen idag och hade satt ihop ett bildspel från ÅB festen.
Mycket glädje.
Hussein vann veckans bild som annars inte var någon höjdare bildmässigt.

Foto: Hussein el-Alawi

Nu ska jag se till att vila upp mig under helgen. Jag satt och slöade framför TV,n och såg en dokumentär om en fotograf.
Amerikansk som varit i Wales tror jag det var. Året var 1966 när en liten stad drabbades av ett jordskrev och 160 barn omkom.
Starkt och tragiskt.
Bra grejer men det gick på kunskapskanalen. Tack för den.
Sköt om er, tänk positivt.
Allt vänder och blir bättre.
Det börjar klia i mina fingrar, jag undrar vad det är?
Natti-natti

Jag tänker på Bävman. Han kanske åker till New York nästa vecka.
När jag hör sånt blir jag liksom grrrr....

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad du kan få till det ha ha,tyckte du njöt väldigt av "Akta dej för indianerna" med Wiklund när vi spelade den på rummet i Vadstena,Nu är det snart dax för första jobbet Latinamrikanskt jippo i Lund.
puss på dej
Kungen

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden