tisdag 14 april 2009

Dagen var tisdag och tiden var kväll


Det är lite stilla känns det som. Vardag på något sätt.
Jag fick ett samtal idag och vederbörande hade räknat ut att Tobbe och jag skulle ses på Elsa Andersson i Norberg.
Det är inte annat än att jag blir mäkta imponerad av sånt.
Idag började Kalle Melander hos oss och det känns roligt tycker jag.
Kalle har blivit ordförande i PFK Stockholm och det känns också kul.
Det ser ut som att dom fått till ett bra gäng där uppe.
Kalle visade några bilder på en sen nattfärd i en cab som hyrts för en resa upp till Åre!?
Det är ju bara så PFK....haha
I vanlig Kalle-anda hade han något nytt att visa på datorn.
Nya bilder från något land man knappt hört talas om.
Härligt att få in det snacket igen, jag behöver det nu.
Mer än någonsin.

Mycke möten annars. En mötesvecka.
Nu i denna stunden är det Bonnys läskande äppelmust som slinker ner.
Med is.
The office är förmodligen det bästa som gjort och för dig som missade SVT,s bästa program Kobra så kan du kolla senaste avsnittet här.
Dom har fattat det nu och ägnar nästan hela avsnittet åt mystiken kring the office.
Bilden är från Skopje i Makedonien. Där har jag varit massor med gånger.
Jag vet inte hur många men många är det.
Här hade jag precis gjort ett jobb om cigarettsmugglingen som korsar Skopje från alla världens håll.
Jag väntar på taxi som ska ta mig hem till hotellet.
Grand Hotell mitt i stan som går i rött.
Jag kan berätta mer om Skopje en annan gång.
Om den där nattfärden med dragen kniv
Eller den där knarkkillen som gick runt på en våning och sålde
Om dom där kulorna i Tetovo
Eller om den lilla skolan norr om utan någon värme
Om gränsvakterna mot Kosovogränsen
Eller om flyktingströmmarna från norr
Om Sveriges insatser mot värdlandet
Eller om avslutningen efter den matchen
Men som sagt, vi tar det en annan dag.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden