torsdag 30 april 2009

Gig


Ni som följer detta vet ju att nu är det dags.
Jag ska på jobb, eller gig som det heter nu för tiden, till Skottland.
Är lite sådär nybörjarnervös och den känslan är så härlig att ha, den har jag sökt lite efter och nu är den alltså här.
Jag flyger 13:20 från Kastrup.
I morgon flyger jag vidare till Holland för WPP och som ni också vet blir det så kul det med. Jag rapporterar såklart.
En liten konversation när man ska lämna och förklara för sina barn att man är borta ett tag.
F heter min äldsta och jag berättar för henne att pappa åker bort några dagar.
- Vart ska du då, säger hon lite besviken, lite trött.
- Först ska jag till Skottland en natt och sen till Holland, förklarar jag.
- Dåliga länder,säger hon kort och sen blir det tyst ett tag.
Sen fortsätter hon.
- I Skottland måste man ha 1000 skott i pistolen.
- Jaha, säger jag.
- Annars räknas man inte, säger hon.
- Okej, säger jag. Hur är det med Holland då.
- Det är mer jobbigt, får hon ur sig.
- Varför då rå, undrar jag.
- Man måste hålla i allt så hårt. Tappar man något så slänger dom ut en, konstaterar hon lugnt och fint och så rynkar hon på näsan.
- Usch, det är jobbigt att hålla så hårt i allt hela tiden, men tappar man det så tappar man ju det och då är det god natt, säger hon och sen är det slut med det.
Man får veta mycket av 7 åringar.
Nu bär det snart iväg.
Kul.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hon är för härlig den där lilla Freja! Vet precis hur saker och ting förhåller sig.
Farmor

Anonym sa...

Jag ser att diktafonen är med! Det kan bara betyda en sak! Vi kan vänta oss ett rejält bildspel :D! Mums!

Teklan sa...

Hon är så skarp din lille tjej :), världens goaste lilla tänkare.
Hoppas allt gått bra och att du inte blivit svedd i shortsen...
Ser fram emot resultatet!

/Larsson

Lars D sa...

Hej

Javisst, den är med och vi kan nog vänta oss ett bildspel nu.

Hej Emma
Tack, vad gullig du är.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden