torsdag 23 april 2009

Intervju


Emma Svensson har gjort en intervju med mig.
Av någon anledning har Katia fått byline på bilden på mig. Det gör ingenting det är inte det men det är bara så otroligt märkligt att den hamnat där.
Johan Bävman har tagit den och jag har sagt till Emma men det är alltså ingen fara om det står kvar...det är bara så märkligt.

Kommer ni ihåg att jag skrev om den där sedeln jag plåtade.
Nu ska den in i tidningen och vet ni vad som hände?
När redigeraren skulle lägga in den i Indesign så sa programmet typ såhär:
"Icke, trycka sedlar."
Adobe, jag säger bara det.
Inget mer säger jag.

4 kommentarer:

Lars Dafgård sa...

Du måste skoja om det där med sedeln. Jag blir lite rädd annars. Ärligt Lars. Är det sant?

Reportagebild sa...

Byline: Beror väl på att det inte finns någon tekniks koppling mellan metadatat och layouten. I stället är det en trött kaffespeedad boxare som ska få dit rätt namn. You do the math...

Har ni provat att plåta utan hologrammet än? Måste prova nån dag för att se att du inte driver med oss.

/Fredrik

Emma Svensson sa...

lars: sorry! är på roadtrip, har inte haft internet. det stod katja i infon jag fick upp när jag laddade upp bilden. ska ändra detta nu!

Lars D sa...

Hej Lars
Nej, jag skojar inte.

Hej Emma
Känn lugnet, det är ingen fara, jag bara fattade inte att det låg i metadatan men nu vet jag bättre.
Inte lätt för dig att veta.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden