lördag 4 april 2009

Marianne har namnsdag


Det är lördag. Idag kör vi en bild från Themsen som Johan Bävman tagit.
Tidvatten.
Klicka gärna på den om du vill se den större. Den här gången skrev Ulf Törnberg texten.
Jonas Gillberg har hittills alltid varit den som redigerat "bilden".
Han är kung på tidningen och väldigt lik kapten Haddock.
Igår jobbade den andre svenske världsfotografen Lars Lindqvist för oss och du ser det här nere.
Andreas Ekström gjorde intervjun.
Jag får kritik för att mycket av den här bloggen handlar om Sydsvenskan nu.
Ja, det är där jag jobbar och det kretsar såklart mycket om det just nu.
Har äntligen bokat in mig på mitt första "riktiga" jobb nu och det sker i nästa månadsskifte.
Det ska bli riktigt roligt att komma ut och vädra grejerna igen och få fotografera.
Se hur ringrostig jag är och få ta lite ljud. Ha något att jobba med men jag återkommer såklart när det är dags.
Då blir det nog mer "jag ute i verkligheten".
Det blir en rolig helg där i slutet av april. Jag flyger vidare till Amsterdam för WPP.
Åker du också dit?
Är du i Umeå idag ska du gå och lyssna på min kompis Torbjörn Jakobsson som föreläser.
Det gör också Elin Berge på samma ställe.
Arrangör: PFK!
Ta dig dit.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jonas ser INTE ut som Kapten Haddock, men du ser ut som Totoro.

Famntag å sånt

Anonym sa...

Fantastisk bild vid themsen!

K sa...

I går satt jag på Kaffebaren och smygkikade på en läsare som läste tidningen såhär:
bläddra bläddra bläddra bläddra
johans bild.
titta titta titta titta framåtlutad över tidningen, nära ut i hörnen, ner, upp, åt sidorna.
påkalla sällskapets uppmärksamhet, peka, prata, titta framåtlutat igen.
till slut bläddrade hon vidare och fastnade på Kalles fina jobb om Vitryssland på Utland också, tjoho!

Lars D sa...

Hej K
Vi måste värna om det lokala...
/ LarsD

K sa...

Va?

Lars D sa...

Det var lite ironi i det hela.
Nu när du beskriver hur läsarna gör och vad dom läser...medan vi tjatar om det lokala..

/ LarsD

K sa...

Ja vi måste göra lite sämre utland.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden