lördag 16 maj 2009

Lördag


Idag när man slår upp tidningen så blir man inte stolt som bildchef.
Jag väljer såklart att visa det bra och det är ju bilden "bilden".
Det är lite så vi jobbar på Sydsvenskan.
AP hjälper oss och Petra som fick pris igår redigerar. Hon är bra men hon borde se till att komma hem lite tidigare på dagarna bara. Ulf skriver och han gör det gärna säger han. Dessutom gör han det bra och annorlunda.
Vi har rest mycket jag och Ulf. Biljard har blivit lite av vår grej.
Vi har faktiskt spelat biljard i Pajala, Kiruna, Haparanda, Sevilla, Gibraltar, Vilhelmina och Malaga.
Jag har nog glömt något ställe också, det samma gäller resultatet.
Han är skön Ulf.
Igår ringde en surgubbe till mig och berättade att han sett en mycket olämplig bild i tidningen på Bert Karlsson.
- Skräp! sa han.
- Du borde skämmas när du ser dig i spegeln på morgonen, sa han också.
- Jag tar bättre bilder än det där, lyckades han övertyga mig om.
- Ja, det borde jag kanske göra av många orsaker, vill du ha sommarjobb här, frågade jag.
- Nej, jag kan inte fotografera, sa han.
- Men du sa ju precis att....klick sa det och gubben slängde på luren.
Det var tur att han inte sa ja, för jag hade inte haft något åt honom heller.

Det är lördag så du kan gott lolla in detta.

4 kommentarer:

Peter sa...

Haha, så det är så man ska göra för att få sommarvik hos er? :)

Lars D sa...

Haha, ja det är ett bar sätt.
NOT!

/ LarsD

Lars D sa...

Bra menade jag ju såklart.

/ LarsD

Reportagebild sa...

Fast egentligen är det väl inte så konstigt att läsarna tror att de kan ta bättre bilder och göra ett bättre jobb. Jag menar, de flesta på en redaktion verkar tycka att de kan bild bättre än fotograferna oavsett om de har någon fotografiska utbildning eller inte.

/Fredrik

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden