söndag 3 maj 2009

Natten hade varit mild och öm


Nu har jag varit på morgon sessionen.
Det börjar med den kinesiska fotografen Zhao Qing som visar sina bilder från OS i Peking.
Men han har plåtat av TV apparater, det är rätt roligt men tyvärr hittar jag inte hans hemsida.
Efter det var det greken Yannis Kolesidis tur. Han har varit nervös hela helgen för detta och hade ju otur, lokalen är inte full söndag morgon direkt.
Redan i fredags på barsvängen så hade han med sig 3 kvinnor som bar samma t-shirts där det stod:
"yannis kolesidis crew" på magen och man tänkte, att vad är det där för snubbe egentligen.
Sen såg man ryggarna och där stod det:
Massör
Tolk och på den sista hårdesigner.
Då gick det ju upp för en att killen står ju över hela pretantionen och har ju humor.
Killen har inte ett hårstrå på skallen, bara en sån sak.

Här är listan på dom som kom med till Masterclass förresten.

Kathryn Cook, USA
Matt Eich, USA
Simona Ghizzoni, Italien
Sohrab Hura, Indien
Benedicte Kurzen, Frankrike
Don McNeill Healy, Irland
Mads Nissen, Danmark
Kosuke Okahara, Japan
(är det någon som fattar varför han har .se på slutet av sin adress?
Gihan Tubbeh, Peru
Ali Akbar Shirjian, Iran
Dirk-Jan Visser, Holland
Alvaro Ybarra Zavala, Spanien

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dra ur airport-sladden och sätta in den igen funkade.
På skrivaren på mitt jobb ska man öppna och stänga en bakre lucka. Teknikens under.

I vilket fall som helst är vi åter uppkopplade.

I snorar och "lagar mat" (vatten över hela diskbänken), F kollar Habib och jag fixar med tvätten. Roligare har vi haft.

Solen skiner men det struntar vi i.

Vi ska åka lite motorcykel sen.

Njut.

/M.

Lars D sa...

Teknik är teknik och behöver skötas om på olika sätt.
Just det här tricket kände jag till mycket väl.
Dra ur, starta om och sen smile.
Lite av datateknikens grundproblematik.
Solen har också kommit fram här efter lite regn i förmiddags, nu är det "bara" prisutdelningen kvar och sen lite efterfest på Jamie Oliwers restaurang.
Och jag som tänkt hoppa den men nu känns det kanske som att man inte ska missa det.
05.00 kommer taxin i morgon.
Jo, jo liksom.

Mattias Johansson sa...

Om man ändå kunde vara med där nere!!
Jag blir tokig av att sitta här hemma och läsa, fast å andra sidan är det ju tur att man kan läsa vad ni sysslar med där. Åhhh, vad frustrerande!

Plus för rubriken!
Må väl och hälsa Johan och Lars,

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden