lördag 27 juni 2009

Avenue Jean Medecin


Nice firar lördag idag. Folk slappar i värmen. Den är tryckande och kroppen är ovan.
Stranden i Nice är stenig men vattnet svalkar skönt när man väl är i plurret.
Tove som jag jobbar med förbereder sig. Slappar och simmar lite.
Jag ackrediterar mig och imorgon är det en extra väst på kroppen.
Varmt och skönt. En Triathlon (ironman) verkar svår att fotografera. Det är svårt att se eller hänga med eller bara komma på rätt plats.
Vi får se hur det går. Tove simmar 3,8km och sen cyklar hon 18 mil men det är bara ett varv vilket gör det svårare för mig.
Efter cykel är det ett maraton på 4,2 mil. Vi räknar med 10 timmar.
2500 är med och tävlar och 2 kvinnor går direkt vidare till Hawaii vilket är målet för alla.
3 män.
Man blir helt slut och jag ska inte ens vara med och göra det, bara titta.

Se lite film om Jonathan Torgovnik här men se också fler filmer i högerkanten.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden