onsdag 3 juni 2009

Skratt


Nej, jag lägger nog inte av, jag var bara trött på det ett tag.
Sånt händer. Det är vårdepp säger min vän Ola.
I morgon är det jag som är hembjuden på mat dit. Det ska bli kul.
För några år sen var han och jag i London och kollade in ett seminarium med VII.
Det var en riktig höjdare och nu ställer dom ut i NY och du ser en liten film här.

Han är grym Gary Knight tycker jag. Han var trevlig i London.
För många många år sen fick vi i uppgift här på blaskan att plåta av en låt till fredagsbilagan.
Att bildsätta ett stycke musik alltså.
Jag tog Povel Ramels "skratt" men jag är inte riktigt med på hur jag tänkte.
Strunt i det. Sill och gladpack och elda lite på negativen var åtminstone ett sätt att utnyttja alla effekter jag kunde komma på.
Modellen jobbar idag på SvD som bildredaktör, henne har jag alltid gillat.
Bara det att hon ställde upp på den här idén...

Det är vad jag helst vill höra, skratta rätt, skratta bra
Skratt, som piggar upp mitt öra, ha..hi ha..ha
Just ert kungliga fnitter, ett fniss om ni gitter
Nånstans står det skrivet att skratt förlänger livet

Povel Ramel

Idag är det 2 möten här på jobbet. Vi jobbar med en ny bildpolicy och så är det etikmöte.
Glädje.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden