torsdag 24 september 2009

Emma Larsson


Foto: Emma Larsson/Sydsvenskan
Emma jobbar hos oss som bekant. Hon är grym på många sätt.
Duktig och ambitiös så som dom flesta här.
Hon har kommit hem med bra bilder från Israel och även hon själv har landat.
Ikväll fixar hon fika till korvkvällen, viker alltså inte ner sig där heller.
I Gaza var hon med två sjuksystrar som du ser här nere i tidningen. Klicka på sidorna om du vill se dom större.
Vad tycker du om bilden? Hade hon lutat över på vänster ben hade hon fått med mamman och hennes ansikte.
Men förmodligen gick ju allt väldigt snabbt med händerna i förgrunden. Är det viktigt och frågan är om bilden blivit bättre då?
Jag tycker den är kanon och dom där ögonen som stirrar rätt in i mig skär liksom på ett ganska obehagligt sätt.
Emma och jag har idag snackat redigering, vad tycker du om den som blev på det här reportaget?
Har du någon åsikt?

1 kommentar:

Stina sa...

Jag brukar läsa din blogg och nu har jag även skaffat en tre månaders prenumeration på Sydsvenskan. Jag tycker ofta att era reportage är snyggt redigerade. Redigering handlar ju om att lyfta fram materialet på bästa sätt och skapa dynamik på sidan. Det ska även vara lätt att "navigera" på sidan. Det tycker jag att ni lyckats med.
Däremot är jag lite tveksam till hur rubriker och bilder samspelar. Man ser inte att kvinnorna lever i förtryck. Det är synd. Andra rubrikval kanske hade lyft artikeln?

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden