fredag 9 oktober 2009

Atmosphere


Foto: Ingemar D Kristiansen
Vilken dag det blev igår. Cheferna kom ner och vi kickade igång vid 15:00 och sen sa vi hej då strax efter 23:00 på kvällen.
Det blev en härlig dag med många skratt och med många utbyten mellan tidningarna.
Vi pratade om organisationer, budgetar, bildjournalistik och så hann vi skratta mycket också.
Det var alltså lyckat som bara den och nästa gång ses vi i Stockholm. Det ska bli roligt som bara den.
Nu stänger vi snart fredagen och idag hade vi fredagsbön. Åsa berättade om sin Irlandsresa och så kom chefredaktören och berätta om sina tankar och idéer.
Han är skön, Daniel. Jag har alltid min telefon på tyst men en gång hade jag missat det så det ringde på nyhetsmötet och efter 1 sekund sa han:
- Radiohead!
Vilket ju mycket riktigt är min signal jag har på telefonen.
Idag ringde Röjders och jag är rädd att jag inte minns direkt vad det var men Daniel högg direkt.
- New Order!
Nu vet jag att just det kan vara fel men ändå. Det jag vet är att han hade rätt.
Röjder bara flinade.
Här kan du se en version av min signal.
Här kan du ju också se en nästan 2 timmar konsert med dom.

Vi fick sätta upp regler för veckansbild röstningen så att det inte spårar ur.
Det var IDK och Linda som nominerat bilder och en bild var ju med redan förra veckan.
- Orättvist, skrek Bävman och slängde bullar på oss alla.
Till detta hör ju att förra veckan var en av hans bilder nominerad för andra gången också.
Åsa kontrade och hällde saft i hans knä. Ja, ni fattar.
Ni fattar säkert också att det inte går till så här hett. Gäst idag var Emil Malmborg och det är alltid roligt att se honom.
Han gör mig glad.
Röstningen slutade 5-5 mellan Åsa och IDK. Nästa vecka hoppas jag att jag får till bloggandet så att du kan vara med och rösta du också.
Har varit dåligt med det de två sista veckorna, jag ska bättra mig, jag lovar.

Såg du Magnums grej från Indien?
Eller det här om gängen i Rio.

Igår kväll fick Sydsvenskan pris i Svenska Designpriset. Det är sjukt vad priser det rullar över oss nu.
Hur ska vi kunna hålla oss kvar där på toppen? Vilja, glädje och bara vässa allt lite till kanske.
Läs mer här.

Nej, nu börjar intresset av att slå igen locket på datorn och luta sig tillbaka galoppera in här.
Du ser till att ha en underbar helg.


Foto: Åsa Sjöström

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden