torsdag 26 november 2009

Barcelona 7


Vi lyckas hitta Barcelonas sämsta taxidriver. Ingen engelska och hon höll gärna 30 km/h på motorvägen,
eftersom hon visste att hon strulat till det och vi var sena. Eller sena var vi ju inte men vi blev på grund av henne.
Det skulle ta en kvart från hotellet till Barcelonas träningsplan så vi åkte 10:00 för att vara på den säkra sidan.
När hon kört runt och försökt trycka in det på GPS och vi kommit till rätt avfart och såg planen på höger sida svänger tanten vänster!? Nej, men va fan, nu räcker det väl ändå skrek jag och slängde mig fram och styrde bilen mer eller mindre tillbaka till planen där det alltså var träning.
Klockan stod på 10:59
Träning i 90 minuter för spelarna och 15 minuter för pressen.
Laget var på andra sidan av en fotbollsplan och vi stod på läktaren och försökte se vem som var vem.
Nu i ett fint pressrum väntandes på presskonferens...
Lyckas du gissa vems ben det är där uppe så ska jag se till att du får gå på middag med vår taxidriver.

5 kommentarer:

Olof sa...

Zlatan....?

NickelKickel sa...

Dani Alves`?

Anders Nordlén sa...

Skicka taxichaffisen till mig för mitt öga skådar Thierry Henry? :P

Lars Dafgård sa...

Lionel Messi.

Lars D sa...

Anders!

Du träffar henne imorgon klockan 20:00 På Ramblan i Barcelona. Hon har en dunstrut på huvudet.
Grattis!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden