onsdag 4 november 2009

Sundsvall 4


Jag har landat i Sundsvall igen. Jag var här för en månad sen och fick lock för öronen.
Locken är kvar liksom studenterna. Idag är det opposition på deras arbeten.
Det ska bli roligt det.
Mitt fina hotellrum som skolan bokat till mig var redan klart och är så fint, så fint.
Det går i svart, grått och vitt. Mattan är grön.
Lite lila i gardinerna också ser jag.

På vägen upp bläddrar jag igenom tidningarna snabbt och jag ser att Eva Hamilton blivit årets ledare.
Det gör mig glad för hon var på en chefskurs jag och mina kollegor gick och vi gillade alla henne.
På frågan varför hon tror att hon är en bra ledare svarar hon.
- Jag är en glad chef.
Det är ju det jag alltid sagt.

Glädje.

2 kommentarer:

M sa...

Vilken rumsbeskrivning.
Nästan som att man är där själv.Njut min gamla stad Sundsvall.

Anonym sa...

Det sa en av "super-pedagogerna" i Klass9A också. Att en bra lärare är en glad lärare.

/M.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden