torsdag 14 januari 2010

Kalmar 5


Vaknar på tok för tidigt.
Onödigt, jag kunde ha sovit längre.
Sitter och går igenom tidningen jag missat. (onsdag och torsdag).
Ser att Emma varit på besök på ett nytt 5-stjärnigt hotell.
Rubriken "Lyxen tar plats i Malmö" till den bilden är ju rolig.
Klicka gärna på bilderna så ser du det hela större.
Kvällen bestod av ett gäng kursare i ett sällskapsrum med varsin dator i knät.
Många med hörlurar. Roligt att se på många sätt tycker jag.
En kollega här berättar om en annan kollega och jag lider med honom.
Kanske det är därför jag vaknar så tidigt.
Han berättar:
- Haha, en av mina kollegor har tre grejer i sitt liv. Han kör Saab och hur går det för dom?
Han är Mac frälst och vi ska gå över till PC. Hans kameramärke är Canon och vi kör med Nikon.
Usch, tänker jag, stackars människa.
Då säger en annan kollega här, (jag säger inte vem, det känns onödigt) att han är allergisk mot Nikon.
Alla skrattar.
Såklart,
- Nej, men jag är det. På allvar.
Jag får eksem på händerna.
Alla skrattar.
Igen.
Men han hävdar bestämt att han får eksem på händerna och så visar han.
De bytte till Canon och eksemen försvann. Det var något med limmet sades det.
Det låter för galet men det är tydligen dagens sanning här i Kalmar.
Idag ska jag också hinna ut och ta två porträtt till tidningen.
Är det därför jag vaknar tidigt? Nej, det tror jag inte.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden