söndag 7 februari 2010

Danmark tur/retur


Det är så himla mycket folk så man tror inte det är sant.
Okej, kommer ni ihåg att jag skrev att vi på bildreaktionen skulle över och se på Jacob Holdts bilder på Louisiana.
Det stoppade oss men idag tog jag med mina småtjejer och vi tänkte, eller snarare jag tänkte att sista dagen är det nog lugnt.
Fel.
Hela Danmark skulle dit just idag. Vi fick ingen P-plats på första vändan vi försökte så den där mysiga lunchen med utsikt över vattnet blev istället en känd hamburgerkedja i Helsingør för små hungriga barnmagar.
När vi kom tillbaka fick vi bästa platsen var vi eniga om.
Näst närmast och det var rena flytet det. Min 8-åring är van fotoutställningsbesökare och hennes omdöme var sådär..
Men vi lyckades se den sista dagen även om det var så mycket folk så man fick tränga sig fram för att se bilderna.
Fotografi får ut folk till konsthallarna, kul.

Välkomna liksom...

Vi kör genom tunneln och ropar genom hela...

Vi passerar bron såklart...

1 kommentar:

Matgalen sa...

Jag var där näst sista helgen, det var rejält med folk då också, även om man slapp stånga sig fram

fin blogg förresten

mvh Fred

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden