torsdag 18 februari 2010

Hägersten ligger lugnt...


Foto: Jonas Lindkvist/DN
I morgon är det fredag.
På måndag flyger jag till Bergen i Norge och sackar med dom om bildjournalistik.
Bland annat. Det ska bli roligt. Hilde heter hon som bjudit in mig och idag snackade vi i telefon.
Hon skulle själv ner till Oslo i helgen för deras Dok 10 festival.
Där snackar Kathy Ryan som är bildchef på NY Times Magazine och ses som världens bästa bildchef/redaktör.
På måndag kommer jag till Bergen, haha.

Snackar med Hussein i telefon och han är nyvaken.
Han berättar att han lämnat in sin 24-70mm och när han ska hämta den säger Canon.
- Your lucky guy. Something is wrong with your lens so we gave you a new one.
- Thanks, sa Husse.
Låt mig säga att det gärna är lite så vi jobbar på Sydsvenskan...

Du följer väl med och kollar på Jonas dagliga bilder på hans hemsida?
Okej, den där gluggen med sol och all skuggan runt hade jag också hittat och det hade blivit snyggt om bara några åkare kört förbi. Tror du det räcker för Jonas?
Nej, tok han lyckas i den där lilla glipan sol också få en åkare som trillar.
Respekt!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden