torsdag 11 februari 2010

När sulan värker lite


Jag har skickat Röjder till Norrlandsdagarna.
Han jobbar kväll den här veckan så ikväll är det jag som tar på mig kvällsvakten efter jobbet.
Nu är jag inne på min 13,e timme och det börjar kännas i fötterna om inte annat.
Och i ögonen.
Men att klaga på för mycket jobb känns ju tråkigt.
Ikväll hann jag med lite bostäder i Höllviken och Pekingoperan som var på besök och en handbollsmatch.
På Operan så skulle jag vara ambitiös att ta namn på artisterna och jag smög runt med mitt block.
- Hello, I am from the local newspaper, can I have your name please, frågade jag.
- ?, sa hon.
Jag sträckte fram blocket och tänkte att hon kanske kunde skriva sitt namn.
Hon skrev glatt sin intränade autograf i mitt block.
- Öhhh...tack, sa jag.
Sen var det handboll.
Jag tror jag håller för idag, i morgon väntar en riktigt tuff dag.
För tuff tror jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gå hem!

Anonym sa...

Vad hette hon...?
undrar Ingvar

Lars D sa...

Hej Ingvar
Tyvärr, jag redda aldrig ut det där.
Men du kan gärna få autografen :-)
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden