torsdag 15 april 2010

Magnus



Idag är det 3 år sedan vår vän och kollega Magnus gick bort.
Vi tänder ett ljus för honom.
Det känns tomt utan honom, jag saknar hans långa steg och hans tänk och ståndpunkter kring bildjournalistiken.
Idag är det ingen lunch inbokad.
- Lunch, blixt och stativ är för fegisar, sa Magnus alltid.
Bara en sån sak.
Varför Magnus, var det inte jävligt onödigt och dumt?
Det ska jag säga till dig, när vi sitter där på bron och dinglar med benen och snackar bilder, då ska du få veta vad jag tycker.
Det tar vi i Nangijala.


Foto: Magnus af Geijerstam/Sydsvenskan

Foto: Magnus af Geijerstam/Sydsvenskan

Foto: Magnus af Geijerstam/Sydsvenskan

Foto: Magnus af Geijerstam/Sydsvenskan

Foto: Magnus af Geijerstam/Sydsvenskan

Foto: Magnus af Geijerstam/Sydsvenskan

Foto: Magnus af Geijerstam/Sydsvenskan

Foto: Magnus af Geijerstam/Sydsvenskan

2 kommentarer:

P-O sa...

Vad skönt och värmande att läsa dina ord till Magnus. Vi e många som saknar honom. Tack för att du hjälper oss att komma ihåg.

P-O

Martin von Krogh sa...

Vilka fina ord och underbara bilder. Det är nog en av dom bästa bilagor jag sett, när ni gjorde far och son och mor och dotter bilagan. Jag har fortfarande sparat den och tittar i den ibland.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden