tisdag 18 maj 2010

Bob


Nu är det klart att det blir Bob Martin som blir fotomanager på OS i London.
Honom har jag stött på, på alla sportevenemang av interanationell karaktär.
På mitt första OS i Nagano 1998 kom bildchefen från Sports Illustrated fram till mig och frågade:
- Är du från Sydsvenskan.
- Visst, sa jag (hur fan vet du det tänkte jag)
- Du har en av våra invigningsbiljetter och vi har din.
- Okej, kanske det, den ligger hemma på rummet.
- Vi sticker och hämtar den nu.
- Nej, det hinner inte jag.
- Vi sticker nu och vi åker med vår "driver".
- Men...
- Inga men!
- Okej.
Jag hade fått den biljett som Bob skulle ha och det var på innerplanen bland allt ståhej.
Han hade fått min längst upp på läktaren.
Bytt är bytt och jag fick en fin T-shirt och alltid med vänliga ord.
- Good morning Mr Dareberg.
- Morning sirs.

p.s Jag frös på hela invigningen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bob är en otroligt bra sportfotograf. Han har fått den statusen att han väljer plats först sen får vi andra ta det som blir över. Har stött på honom lite varstans i världen. Faktiskt - en väldigt trevlig kille.
Tommy S

Anonym sa...

Lagd Bob ligger / Emil

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden