tisdag 20 juli 2010

1996-02-22



Wales. En båt har kantrat och den är från Norge. Vi sticker dit. Eller jag snarare.
Reportern möter jag i London. Allt går fort när jag ska iväg så jag får en businessbiljett Köpenhamn-London.
Bredvid mig sitter en buisnessman och det är inte ovanligt just i den klassen. Tvärtom är det mycket vanligt.
Vi kommer upp i höjd och han blir grönare och grönare i ansiktet.
Han mår inte bra.
Han fumlar fram påsen i stolsryggen framför och kräks i den.
Om och om igen.
Jag har fönsterplats.
Han fyller nästan påsen och håller i den, lite varsamt och väldigt nöjd. Han väger den i ena handen och håller med andra handen så den ska hålla sig stängd. Sen tittar han på mig och jag på honom och han säger:
- Vad varm den är.
Sen ler han och det gör jag också.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden