söndag 25 juli 2010

Linda Axelsson



Idag har vi ett 11 sidors reportage om ett fotbollslag här i Malmö som kallar sig BK kick.
Det är Linda Axelsson som hängt med dom under våren. Detta är en rolig grej med att vara chef. Att få dela ut ett jobb, försöka inspirera och få iväg fotografen. Få se lite hur det växer fram och sen se hur det blir i tidningen. Ibland blir det inte alls som jag tänkt mig. Ofta blir det bättre och ibland, ganska sällan är känslan att fan, det där skulle jag gjort själv. Men det är så roligt när det som i detta fallet tas in och görs på Lindas sätt. Samma som med Röjders reportage senast, minns du.
Vi skulle, men det tror jag alla tänker behöva bli strået vassare på att hinna och ta oss tid till att snacka mer under resans gång.
Det är ju nämligen också en rolig och stor del av glädjen att jobba med bilder. Oavsett man är chef eller inte.
Nu är vi ganska bra på det men vi kan bli bättre på allt. Såklart.
I morgon är det måndag igen. Varsågoda, 11 sidor Linda Axelsson.





1 kommentar:

tomasrj sa...

Bilden på skobytet i omklädningsrummet är riktigt häftig. Till höger det kvinnliga med en feminin vacker sandal och till vänster en tjej som genomgått förvandlingen, lämnat det kvinnliga, och blivit fotbollsspelare

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden