torsdag 5 augusti 2010

Dublin, våren 2002



På våren 2002 bodde jag i Dublin. Egentligen var min huvuduppgift att dra barnvagn och sköta det.
Några kvällar då och då så tittade jag dock förbi ett damlag i landhockey som hette Pembroke.
Det var riktigt roligt att ha något som jag hela tiden kunde återvända till när jag hade tid.
Idag sitter jag och bläddrar i lite gamla negativpärmar och hittar negativen. Jag har aldrig dragit fram en enda bild från det hela.
Märkligt kanske men så är det.
Det gick bra för tjejerna och dom gick vidare till någon slags Irlandsslutspel och jag hängde med till Cork.
Jag var också glad för det såklart för jag brukar se det som att får man bara hänga med på en resa eller en natt så brukar det öka reportaget ordentligt från ett vanligt sportreportage. När vi kom ner dit och jag plåtade på och det blev matchdags sa-tränaren till mig.
- Tjejerna vill inte att du plåtar under matchen.
- Men jag har ju varit med massor med gånger och det är ju nu det börjar, försökte jag.
- Dom vill fokusera på att vinna matchen, inte på att se snygga ut, sa han.
Det var då, det var verkligen då jag bestämde mig för att aldrig mer göra något reportage på kvinnliga idrottare.
Sen åkte vi hem och allt rann ut i sanden alltså till idag när jag hittar några negativ.
Som tur är har jag inte hållit mitt egna vad om att inte göra reportage om sportkvinnor.
Tur det.



Puben avrundade vi alla träningar och matcher i som alltid på Irland med andra ord.
Har du sett Tim Grubers bilder från miss USA. Annars gör du det här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden