fredag 27 augusti 2010

Rolf har namnsdag


Foto: Henrik Rosenqvist/Sydsvenskan

Nu är jag hemma efter en såndär 9-21 dag. Härligt.
Henrik vann veckans bild på hans födelsedag så det blev en bra avslutning på veckan.
Ibland får jag för mig att vissa på jobbet tror att vi träffas på fredagar fikar och myser.
Så fel dom har. Det är vår chans att ta upp vad vi vill en gång i veckan. Försöka utveckla oss, gå vidare och diskutera.
Idag var det Kalle som höll i det och och han visade bilder från 3-5 år sedan och gjorde en jämförelse med dagens.
Dagens bilder känns mer photoshoppade och hans teori var att vi blir mer och mer toleranta för det.
Dessutom blir vi bättre på det men hur kommer det se ut om 5 år till?
Vi måste vara på varandra och inte låta det skena iväg för mycket.
Bra tänk och bra diskussion. På kvällen var jag och plåtade lite, ett projekt jag jobbar lite med.
Men känner ni igen känslan när man kanske inte kommer mycket längre. Det bara rullar på och kanske jag måste knyta igen påsen någon gång. Vi får se vart det landar. Kul är det ändå.

Jag hörde SAAB,s vice VD sommarprata. Hon talade mycket om hur det var att vara kvinna i en sån manlig miljö.
Varje dag när hon åkte hem så ställde hon tre frågor till sig själv som jag också gör numer.

1. Har du gjort något bra för företaget idag?
- Javisst, jag har inte vänt hela mediakrisen men några bra grejer har jag hunnit med.
2. Har du gjort någon glad idag?
- Det vet jag att jag gjort. (skön känsla)
3. Har du gjort någon ledsen idag?
- Nej, inte vad jag vet i allafall.

Ha en skön skön helg.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden