söndag 17 oktober 2010

1994 någongång



Detta är domen i Milano. Den har alla tagit som varit där. Jag kan ha berättat det här förut, jag skyller på åldern i så fall. Jag var där i sju dygn våren 1994 tror jag det var. Jag var ditskickat för att bevaka en möbelmässa i dagarna två.
På den tiden (jag vet det låter helt galet när jag börjar säga så) var det dyrt att resa. Att vara på plats var inte grejen utan mer det här med att ta sig till platserna. Därför blev det billigare för tidningen att skicka mig i en hel vecka än att bara göra det i 2 dagar.
Ännu billigare hade det blivit att ta de gratisbilder som mässan ändå skickade ut men det var som sagt andra tider då.
Eller var det någon som tyckte eller trodde att jag skulle göra det så himla mycket bättre.
2 dagars jobb 5 dagars vila med god pasta. Jag minns att jag gick på den där fingatan och kollade i skyltfönstren.
Ett av de välkända märkena hade en BH för 3800 kr i skyltfönstret. Men den såg mer ut som en bit tape eller en väldigt smal variant. Nu kostar väl en rulle tape 50 kr och det räcker säkert hela månaden.
Jag själv?
Jag gick vidare utan inköp.
Här såg jag och smaskade också på de största parmesanostar jag sett. Det var sköna kvällar.

2 kommentarer:

Susanne sa...

Det var väldigt vad Il Duomo ser hotfull ut här. Hmm, jag som upplever den som så ljus och stilig annars.

1994 - på våren måste det väl ha varit - då bodde jag där i närheten. Möbelmässan du var på fortsätter ännu.

Lars D sa...

Hej Susanne
Mörkt och på det är den avfotograferad igår från mitt album jag hittade i garderoben.
Kan tänka att mässan finns kvar men jag kommer aldrig mer bli skickad på den.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden