måndag 20 december 2010

iPaden



Sitter framför brasan med en iPad och kollar och testar. Efter en kort test ser det ut såhär.
Nackdelar.
Jag kan sitta här men ändå vandra runt på pressbyrån och köpa tidningar för mer än 500 kr på mycket kort tid.
Jag tycker den är svår att hålla i.
Många bilder är på höjden och skulle det vara så att världen är på höjden hade vi också fått ögon som satt på varandra i fejset.
Fördelar.
Jag kan köpa härliga tidningar utan att lämna fåtöljen.
Jag kan läsa dom när jag vill.
Jag läser om Fredrik Funck på DN (i Kamera&Bild), vilken härlig kille det är. Jag hade förmånen att få lära känna honom lite under OS i Aten 2004.
Jag kan hoppa över till att se film eller surfa på den.
Jag behöver ingen läslampa, det sitter liksom i den.
Jag kan köpa utländska tidningar som är svåra att hitta annars.

Nej, jag tror jag slänger in en vedklabbe till och lutar mig tillbaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

iPad hit och iPad ditt,tror det är en modefluga.Om ett år ligger den där iPaden bortglömd i källaren, och vanliga människor njuter av att fortfarande få höra prasslet av tidningspapper vid soffan i gryningen.Och att man kan se bilder både på höjden och bredden utan att behöva vrida på tidningen.Men jag kan ha fel, och då får jag väll inhandla en sådan mojäng.Kungakram

Lars D sa...

Som idag var den rätt bra när snön stoppade tidningen, då tankade jag snabbt och lätt in tidningen.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden