onsdag 26 januari 2011

Nominerad! Axel Öberg



Axel Öberg är också nominerad och jag har aldrig träffat Axel så jag kan inte säga så mycket mer än:

Grattis till nomineringen.
- Tack

Vilken eller vilka bilder tror du att det handlar om?
- Jag gissar på att det är en bild från vulkanen på Island. Alternativt någon singel från Haiti.


Foto: Axel Öberg

Tar du hjälp av någon inför inskicket eller litar du helt på dig själv?
- Joel Marklund ögnade igenom allt

Berätta lite om dig själv för den som inte vet vem du är?
- Jag gjorde lumpen på Värnpliktsnytt , pluggade konsthistoria jobbade som bartender och lite allt möjligt. Drog till Malaysia ett år och slarvade runt men kom fram till att jag saknade fotot och sökte in till ICP i New York, kom in och flyttade hit 2006 och har blivit kvar sen dess.

Du bor i New York, vad jobbar du mest för där borta?
- Jobbar mest för Expressen men varvar med jobb från DN, SvD och lite blandade klienter från USA och Skandinavien.

Hur länge har du varit verksam som fotograf?
- Försörjt mig heltid på plåtandet de senaste 4 åren.

Vilket öga fotograferar du med?
- Höger.

Har du något du redan nu kan avslöja som du tänkt jobba med under 2011?
- Inga planer på jobb men jag hoppas på att kuska runt i Världen med Expressens Mats Larsson.
kanske få göra nått jobb åt Sydsvenskan ;)

Haha, ja kanske det. Tack för hjälpen så mycket och lycka till i Norrköping. Vi ses där och kan hälsa ordentligt.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden